Facebook is het platform waarmee u gericht kunt adverteren. Naast het sociale aspect van Facebook, zit er ook een zakelijk aspect aan. Er is namelijk ook een mogelijkheid om te adverteren via Facebook. U hoeft voor Facebook adverteren geen grote investeringen te doen. En door te meten wat het u oplevert kan ook de winstgevendheid worden berekend. Het verkeer dat gegenereerd wordt moet worden omgezet in verkopen, leads, omzet en natuurlijk winst.
Cost Per Click Facebook Advertenties (CPC)
Een beproefde techniek om de kosten van adverteren op Facebook te verminderen of zelfs volledig te elimineren door meteen winst te maken met uw advertenties is Facebook Adverteren met kosten per klik.
Het doel van cost poer click advertenties is om de kosten om te zetten in directe verkopen. Wanneer we weten wat een verkoop oplevert en wat de kosten per verkoop zijn dan is eenvoudig te berekenen of de advertentie campagne winstgevend is. Met het adverteren via Facebook hebben we volledige controle over het per dag te besteden bedrag en hoeveel we bereid zijn per klik te betalen.
We kunnen de kosten van de Facebook-advertenties per klik inschatten tijdens aanmaken van de advertenties. We voeren bij het aanmaken van de advertenties diverse gerichte zoektermen op en zullen de advertentie laten zien aan leden van gerichte groepen. Op die manier bereiken we uw doelgroep en zullen de kosten per sale het laagste zijn. De geschatte kosten per klik die Facebook opgeeft tijdens het aanmaken van de advertentie is een suggestieve biedprijs. Deze prijs concurreert met andere advertenties in dezelfde niche als die van u.
Wanneer uw advertenties daadwerkelijk draait op het netwerk van Facebook, zijn de enige kosten die u maakt wanneer een prospect daadwerkelijk op uw advertenties klikt om meer informatie te krijgen. Het aantal leads kan hoog oplopen indien de advertentie goed is opgezet.
Facebook advertentie per kosten per aantal vertoningen (CPM)
Ter aanvulling van de pay-per-click model, kunt u ook kiezen om per advertentie 1000 vertoningen te krijgen (CPM, Cost Per Mille). Dit betekent dat je één bedrag betaalt voor 1000 vertoningen. Dus in plaats van het betalen van een vaste prijs per klik wordt in rekening gebracht hoe vaak uw advertenties vertoont is in het advertentienetwerk van Facebook. De totale advertentiekosten zijn dan ongeacht hoeveel of hoe weinig potentiële prospects daadwerkelijk op uw advertentie klikken.
Welke techniek past het beste bij u?
Nu is de vraag natuurlijk, welke techniek is beter voor uw situatie? De juiste keuze voor het CPC of CPM model is voor elke campagne verschillend. Een goede manier om erachter te komen is om het resultaat van beide modellen uit te testen. Daarnaast is het doel van de campagne van doorslaggevend belang. Wanneer u meer naamsbekendheid wilt en veel exposure voor een lage prijs dan is het CPM model vaak beter. Wanneer u graag directe leads, verkopen en inschrijvingen wilt op uw nieuwsbrief of een andere call-to-action dan is het CPC model vaak meer geschikt.
Hoeveel leads heeft u nodig om winst te maken?
Wanneer we weten wat de opbrengst is per verkoop of een andere call-to-action waar een waarde aan wordt toegekend dan kunnen we eenvoudig de toegevoegde waarde van de advertentie campagne berekenen en deze vergelijken met de gemaakte kosten.
Onze Facebook Adverteren Consultant Inschakelen
Bent u overtuigt van de mogelijkheden die Facebook adverteren u te bieden heeft maar heeft u hulp nodig bij het opzetten van een effectieve Facebook advertentie campagne? In dat geval schakelt u onze Facebook consultant in die uw advertentie campagne in goede banen leidt en ervoor zorgt dat het rendement op uw investering optimaal is. Voor een persoonlijk Facebook adverteren consult neemt u contact op via onze contactpagina. Na het inplannen van een consult zullen wij per Skype screenshare of eventueel per telefoon u laten zien hoe u zelf de campagne kunt bijhouden en optimaliseren. Wanneer u liever de gehele Facebook adverteren campagne uit wilt besteden dan kan dat natuurlijk ook. U zult verrast zijn van het resultaat dat we voor u kunnen behalen met Facebook marketing.