In een tijd waarbij het netwerken steeds belangrijker wordt, is de functie van social media door mond tot mond reclame en merkbinding meer en meer van doorslaggevende betekenis geworden. dat is ook niet zo vreemd als u zich beseft dat de consument niet alleen mondiger is geworden maar ook steeds duidelijker laat merken behoefte te hebben om zich te verbinden aan een merk wat bijdraagt aan zijn of haar status.
Van al uw klanten zal circa 90% actief zijn op Facebook en/of Twitter. Zonde als u dus zou besluiten om hier niet aanwezig te zijn om te proberen uw doelgroep ook hier te bereiken. Door te investeren in Facebook adverteren kunt u uw product of dienst direct onder de aandacht van uw klanten brengen door zeer gericht op demografische eigenschappen te adverteren.
Ook kunt u proberen uw potentiële klanten aan uw merk te binden door het actief genereren van “likes”. Met voorbeeld het aanbieden van kortingen via advertenties of andere acties.
Adverteren op Facebook versus Adverteren via Google Adwords
Waar Google stopt gaat Facebook in feite verder. Google zonder meer interessant, laten we daar duidelijk over zijn echter mee door de hoge concurrentie vaak erg kostbaar. Google stopt echter bij het zeer gericht vinden van de doelgroep en daar pakt Facebook de draad op. U kunt met Facebook adverteren zeer gericht uw doelgroep uitkiezen en uw advertentie bijvoorbeeld alleen laten zien aan mensen die een bepaalde Facebook groep leuk vinden (de Facebook groep van uw concurrenten misschien?). U kunt uw advertentie richten op de high potentials en dit tegen een lagere cost per click (cpc) dan bij Adwords adverteren.
Facebook is een veel hechtere community met gebruikers die zich veel meer betrokken tonen ten aanzien van specifieke onderwerpen. Kijk bijvoorbeeld naar de vele actieve Facebook groepen over verschillende diensten of producten in uw niche en zie de interactie daar gaande. In tegenstelling tot Google dwingt Facebook haast om als ondernemer actiever te zijn met het benaderen van uw doelgroep. U zult om interactie op gang te brengen en uw post te laten liken, delen en viral te laten gaan een actief Facebook account moeten hebben. Niks is immers vervelender indien klanten uw trachten te bereiken via uw Facebook pagina en geen respons krijgen. Met het enkel plaatsen van advertenties door advertentie tegoed aan te schaffen zult u er niet komen. Het geheim van het succesvol Facebook adverteren zit juist in de directe communicatie met uw doelgroep.
Is Facebook adverteren weggelegd voor uw bedrijf, merk of product?
Ook al zijn de kosten voor het adverteren op Facebook lager dan het adverteren via de traditionele media, u zal zelf ook in de factor tijd moeten investeren. Het opzetten van een Facebook advertentie campagne hoeft niet veel tijd te kosten en hoeft in tegenstelling tot Adwords niet heel veel te worden bijgestuurd. Wel is het verstandig om uw boodschap steeds te vernieuwen zodat men een nieuwe frisse boodschap voorgeschoteld krijgt en uw advertentie weer opvalt. U kunt eenvoudig zien of uw advertentie minder effect genereerd en dan kunt u ervoor kiezen om uw advertentie minder vaak of alleen op gezette tijden te laten vertonen.
Zoals al eerder gezegd, het lukraak plaatsen van advertenties op Facebook of welk ander social medium dan ook zal niet voldoende zijn, juist vanwege de grote betrokkenheid van de doelgroep.
Ondersteun uw advertentiecampagne op Facebook dan ook met een actieve bedrijfspagina. Kunt u het uzelf daarnaast permitteren om actief gebruik te maken van bijvoorbeeld Facebook groepen om verdere ondersteuning te bieden, dan zal niks uw nog in de weg staan om het Facebook adverteren succesvol in te zetten en tot marketing tool te maken voor de verdere groei van uw onderneming.
Adverteren op Facebook wat u moet weten
Indien u bedrijfseigenaar bent, dan bent u altijd bezig met de vraag hoe kan ik meer en nieuwe klanten aantrekken. Dit is voor ieder bedrijf de grote vraag, zowel online als offline bedrijven willen natuurlijk voortdurend meer klanten. Maar hoe kunnen we deze klanten succesvol naar ons bedrijf leiden en converteren naar klanten?
Grip op uw online adverteren marketing budget
Sinds de komst van het internet zijn er diverse manieren ontstaan om uw bedrijf te promoten. Zo zijn er diverse manieren ontstaan om uw bedrijf gratis onder de aandacht te brengen met bijvoorbeeld uw website of Facebook pagina. Maar het internet biedt veel meer mogelijkheden met veel meer potentie. Door de komst van online adverteren hebben ondernemers meer grip op hun marketing budget en zijn de resultaten vele malen beter bij te houden. Ook is het mogelijk geworden om met een heel klein marketing budget uw bedrijf onder de aandacht te brengen. Hierdoor is het mogelijk geworden voor bedrijven groot en klein, om vele malen effectiever hun marketing budget te besteden.
Ondanks dat het internet vele mogelijkheden biedt om uw bedrijf te promoten, zijn niet al deze opties even effectief. Om u een zetje in de goede richting te geven, zal ik de voordelen van Facebook adverteren op een rijtje zetten. Adverteren op Facebook is namelijk één van de meest effectieve manieren van marketing en wordt nog veel te weinig ingezet door het MKB.
7 Redenen waarom adverteren op Facebook interessant kan zijn voor u:
- U kunt uitstekend uw doelgroep kiezen aan de hand van leeftijd, geslacht, stad, interesse en nog veel meer. Hierdoor kunt u zeer gericht adverteren en uw conversie drastisch verbeteren.
- Facebook biedt de mogelijkheid om te adverteren met een klein budget en er zijn geen opstartkosten.
- Facebook biedt de mogelijkheid om te adverteren voor meer Likes voor uw bedrijfspagina. Hierdoor kunt u snel en goedkoop een grote bedrijfspagina bouwen op Facebook. U blijft dan incontact met uw doelgroep doordat de posts die u op uw bedrijvenpagina plaatst gelezen kunnen worden door uw volgers. Een grote aanhang op Facebook kan voor een enorme omzetverhogingen zorgen.
- U kunt makkelijk diverse campagnes tegen elkaar afwegen en zo de beste advertenties behouden en de slechte eruit filteren.
- U kunt ervoor kiezen per klik te betalen, dan betaald u enkele voor de bezoekers die u krijgt.
- Facebook is één van de meest gebruikte websites in de wereld. Hierdoor heeft u een enorme potentiële groep om uw bedrijf bij te promoten.
- Vooral leuke berichten worden veel gedeeld en hebben de potentie om viral te gaan. Er zijn vele succesverhalen van bedrijven die met een zeer gering budget grote successen behalen.
Voor meer informatie en het uitbesteden van uw online advertentie campagne op Facebook neemt u contact met ons op.
Enkele zoektermen voor dit bericht:
- Adverteren Facebook kosten
Website promoten via Facebook - Facebook adverteren
- Adverteren op Facebook
- Facebook marketing
- Facebook advertising
- Facebook advertenties
- Facebook campagne
- Facebook campagnes
- Facebook Promotie
- Wat kost adverteren op Facebook
- Facebook advertentie