De beste manier om te adverteren op facebook, in 2020
Adverteren op facebook is een belangrijke manier om mensen te bereiken, die je ook daadwerkelijk wil bereiken. Facebook is een van de grootste social media platformen. Want als je aan sociaal media denkt, denk je hoogstwaarschijnlijk gelijk aan facebook. Het algoritme van facebook kan het tegenwoordig mogelijk maken om de mensen te bereiken die je ook daadwerkelijk bereiken. Met het zogeheten micro-targeting kan je de mensen bereiken die je wilt bereiken, dat betekent dus dat facebook de producten of service die jij aanbiedt, adverteert voor de mensen die er interesse in hebben. Dat is uiteraard ook mooi voor je budget, op deze manier hoef je minder uit te geven. Maar het is uiteraard wel belangrijk dat je het verschil weet tussen alle facebook advertenties, zodat je de beste resultaten kan behalen.
Welke facebook ads heb je?
Afbeelding adverteren
Dit is een mooie manier om te beginnen met adverteren op facebook. Als je op deze manier gaat adverteren, zal je binnen een paar minuten je advertentie klaar hebben. Je zou er voor kunnen kiezen om een bestaande post te adverteren of een totaal nieuwe post. Het feit dat ze simpel zijn betekent uiteraard niet dat ze saai moeten zijn. Zo zou je veel kleuren kunnen gebruiken zodat het plaatje goed opvalt, en in de smaak valt bij de doelgroepen.
Speelbare advertenties
Je zou er ook voor kunnen kiezen om je advertenties in een spel te implementeren. Zodat de advertentie met een leuk spel voorgeschoteld wordt, deze manier van adverteren is aardig nieuw, maar is ook super succesvol.
Adverteren met video’s
Video advertenties worden weergeven in de newsfeed en de stories, video’s zijn handig als je het product in actie wil laten zien, ze worden meestal afgespeeld als een reclame in bepaalde video’s. Het mooie hiervan is, dat het niet nodig is om een video te gebruiken. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een gif te gebruiken. Met dit type advertentie, kan je er uiteraard ook voor kiezen om een bepaalde doelgroep te bereiken.
Video poll advertenties
Deze manier van adverteren lijkt een beetje op video adverteren, maar deze manier van adverteren is alleen voor smartphones gemaakt. En het is ook aardig nieuw, maar heeft ook al bewezen dat het een stuk beter werkt dan de traditionele video advertenties.
Slideshow advertenties
Met slideshow advertenties kan je korte video’s maken met foto’s, video’s of met tekst. Je zou er voor kunnen kiezen om je eigen foto’s te maken, of je kan zogeheten stock foto’s gebruiken. Die kan je vinden in je advertentie manager. Het verschil tussen een slideshow, en een video advertentie is dat de slideshow veel sneller laad. Dus de mensen met een wat tragere verbinding, zullen de advertenties ook sneller te zien krijgen.
Carrousel advertenties
De Carrousel lijkt een beetje op de slideshow, je kan tien foto’s gebruiken zodat je alle voordelen, en de verschillende kanten van het product kan laten zien. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om alle foto’s bij elkaar te plakken, zodat je een panorama foto krijgt.
Collectie advertenties
Deze manier van adverteren is ook alleen voor de smartphones gemaakt. Het mooie is als je er voor kiest om op deze manier te adverteren, dat de gene die de advertenties krijgt te zien, facebook niet hoeft te verlaten om het product te kopen. Op deze manier zullen de verkoopcijfers aanzienlijk stijgen, ook omdat je er ook voor kan kiezen om 5 verschillende producten te laten zien.
De beste facebook strategieën
Installeer facebook pixel
Voor veel mensen is het natrekken wie de advertenties bekijken en het product daadwerkelijk kopen, een saai idee. Maar het is nodig om de beste resultaten te behalen aangezien je je conversies en kunt meten en kunt zien waar in de sales funnel bezoekers de funnel verlaten waardoor je bepaalde paginas beter kunt optimaliseren of helemaal kunt skippen om de sales funnel korter te maken. Het is heel simpel om te beginnen met facebook pixel, elk facebook account heeft een unieke pixel code die bij jou account hoort.
Facebook advertenties + adwords
Als je facebook advertenties met google adwords combineert, heb je eigenlijk een win win situatie. Want het mooie is dat je ze alle twee kan combineren, en zo brengen ze traffic naar elkaar toe. Zodat de verkoop een stuk hoger zal zijn. Op deze manier hoef je niet te hopen op een mooie uitkomst, want het zal altijd wel goed uitpakken als je de campagnes goed opzet en de resultaten meet en bijstuurd.
Facebook smartphone advertenties, combineren met instagram
Er wordt meer gebruik gemaakt van de mobiele telefoon, dan van de computer. 84% Van de facebook bezoekers, komt van mobiele gebruikers. Het is wel super belangrijk dat je alles optimaliseert voor de mobiele telefoons. Want een webpagina ziet er anders uit op de computer, dan op de de mobiele telefoon.
Giveaway campagne
Als je een zogeheten giveaway campagne start, trekt het de mensen enorm aan. Want gratis spullen willen de meeste mensen graag hebben. Je zou er voor kunnen zorgen dat je bedrijfsnaam duidelijk vermelod wordt zodat er niet alleen gedurende de giveaway traffic is naar je product. Maar ook als de giveaway voorbij is en mensen op de landingspagina komen.
Facebook Adverteren Uitbesteden
Heeft u zelf geen tijd of de specialisme om de Facebook advertenties aan te maken, te optimaliseren en rapporteren van resultaten en aandragen van verbeterpunten van de sales funnel en online advertenties? In dat geval kunt u Facebook adverteren uitbesteden aan ons. Wij helpen u graag aan winnende Facebook advertentie campagnes waar u nog lang prfijt van zult hebben als MKB bedrijf!